Royal Parks

Royal Parks

sobota, 4 października 2014

Regents Park

                              Regents Park- Królewski Park w Londynie

Położenie:  w I strefie, na północ od centrum Londynu
Powierzchnia - 395 hektarów
Dojazd:  Jubilee Line do Baker Street
             Po drodze Muzeum Sherlocka Holmesa,najsłynniejszy adres na świecie Baker Street 221b




Historia:  Były tu gęste lasy.
Henryk VIII zabrał tereny właścicielowi i przeznaczył na polowania.
W XVII wieku rząd z Olivierem Cromwellem wycinał  drzewa na spłatę długów po wojnie secesyjnej.
Za Karola II Park wrócił do Korony . Polowania nie były wtedy w modzie więc wydzierżawiono grunty rolnikom. I tak było przez 150 lat.
Dpoiero Jerzy IV zamówił projekt parku i letniej rezydencji.Powstał park z jeziorem,kanałem ale z budowy  pałacu zrezygnowano.
Obecnie Park jest arcydziełem architektury krajobrazu i urbanistyki.
 








Atrakcją Parku  jest jezioro i kanał wenecki


 








1/  Spora oferta dla wszystkich, którzy chcą uprawiać sport od 8 do 80 lat, każdy znajdzie coś dla siebie.Są boiska do gry w piłkę nożną, krykieta,tenisa,hokeja na trawie,koszykówki itp.
Mówi sie,że jest to największa powierzchnia trawiasta do uprawiania sportu w centrum Londynu.



2/    Znane w świecie  są różane ogrody - Queen Mary/s Gardens, w których zakwita co roku ponad 12 tysięcy róż.Oprócz róż zachwyca roślinność śródziemnomorska.



      Winnych częściach parku mimo jesiennej pory(pażdziernik) też  nie brakuje kwiatów




3/  Garden Avenue to ogród wiktoriański,a w nim fontanny,rzeżby,ozdobne donice i misy z kwiatami.To wszystko niezwykle zadbane .W samym centrum Garden Avenue przepiękna misa unoszona przez 4 skrzydlate kamienne lwy - powstała w 1863 roku.










Dodatkowe atrakcje:
W północnej części Regents Parku znajduje się Londyńskie ZOO,najstarszy ogród zoologiczny na świecie,otwarty w 1828 r.
Na terenie Parku znajduje sie Teatr Otwarty,w którym w okresie letnim można obejrzeć sporo ciekawych spektakli ,przedstawień czy koncertów.
Jest kilka restauracji,kawiarni i lokali dla odwiedzających.

                              Park ma niezwykłą scenerię i przyciąga Młode Pary



W Regents Parku kręcono kilka filmów w ostatnim czasie:między in. Harry Potter i Brigitt Johnes.

To moja druga wizyta w Regents Parku.Byłam tu dokładnie rok temu ,weszłam wtedy od strony północnej i zobaczyłam jedynie ogromne boiska,ciągnące się jedno za drugim i trochę młodzieży grającej w piłkę. Doszłam do jeziora i cofnęłam się tą samą drogą z powrotem,nie odkrywając najbardziej interesujących miejsc. Zakodowałam jedynie o parku, że "bez fajerwerków".
Teraz kiedy piszę bloga o Królewskich Parkach , bardzo odwlekałam  kolejną wizytę w Regents Parku, nie spodziewając się niczego nadzwyczajnego.
No i pomyliłam się!!!
Jest to kolejny przecudny Park w centrum Londynu. Żałuję jedynie , że nie dotarłam tutaj w czerwcu lub lipcu, kiedy kwiaty w ogrodach  różanych są najpiękniejsze! Tu musi być jak w raju!
Mimo to Park robi wrażenie o każdej porze roku ,a jak jest w pażdzierniku zobaczcie na zdjęciach!
Na moim blogu znajdziecie już relacje z siedmiu Królewskich Parków,
 Windsor Parku i Olimpic Parku.Sama zaliczyłam te dwa Parki do królewskich .
Został mi do odwiedzenia już tylko jeden Park, ale bardzo ważny - Green Park. Zrobię to wkrótce!
Parki w Londynie są przepiękne i dają tyle radości ,jakie szczęście,że nie zamieniono ich na supermarkety czy galerie handlowe!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz